امروزه کودکان و نوجوانان تمایل کمتری به مصرف گوشت، تخم مرغ و شیر نشان می دهند و نسبت به سی سال گذشته تعداد بیشتری از نوجوانان تمایل به رعایت رژیم های گیاهخواری دارند؛ گاهی نیز به دلیل خوش اندام شدن غذای کمی مصرف می کنند.
ادامه مطلب
|
علوم غذایی علوم غذا وصنایع غذایی
|
||
|
|
امروزه کودکان و نوجوانان تمایل کمتری به مصرف گوشت، تخم مرغ و شیر نشان می دهند و نسبت به سی سال گذشته تعداد بیشتری از نوجوانان تمایل به رعایت رژیم های گیاهخواری دارند؛ گاهی نیز به دلیل خوش اندام شدن غذای کمی مصرف می کنند. ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ جمعه 1388/08/01 توسط حسام الدین متصرف
ليموترش حاوي 46 تا 53 ميلي گرم ويتامين C است اما استفاده از آن در حرارت بالاي غذاي در حال طبخ باعث از بين رفتن خواص ويتامين C موجود در آن ميشود. نوشته شده در تاريخ جمعه 1388/08/01 توسط حسام الدین متصرف
رئیس پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به اینکه ایران کلکسیون صنایع غذائی مختلف است، گفت: علی رغم تمامی خشکسالی ها و کم آبی های کشور، وضعیت صنایع غذایی مناسب است. نوشته شده در تاريخ دوشنبه 1388/07/27 توسط حسام الدین متصرف
نوشته شده در تاريخ چهارشنبه 1388/06/11 توسط حسام الدین متصرف
تیم بایرز»، پرفسور طب پیش درمانی از دانشگاه علوم تندرستی کلورادو در شهر دنور میگوید:"منابع علمی شدیدا به این مسئله اشاره میکنند که میوه ها و سبزیجات، عناصر حفاظتی در مقابل همه نوع سرطانهای دستگاه گوارشی، و سرطانهای مربوط به استعمال دخانیات میباشند". که شامل سرطان ریه، روده، معده، دهان، حنجره، مری و مثانه هستند. و یکی از تحقیقات اخیر نشان داده که «لایکوپن» (یک نوع کروتنوئید موجود در گوجه فرنگی و سس گوجه فرنگی) میتواند از سرطان پروستات جلوگیری کند.
هنوز مشخص نشده چگونه میوه ها و سبزیجات احتمال خطر ابتلا به سرطان را کم میکنند. این امر ممکن است به خاطر مواد فتوشیمیایی آنها، مانند «کارتونوئیدها»، ویتامین E و C، «سلنیم»، «ایندال ها»، «فلاوونوید ها»، «فنل ها» و «لیموننها» باشد. همچنین مدارکی وجود دارند که ثابت میکنند غلات پر فیبری مانند سبوس گندم، میتوانند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند. «دیوید جنکینز»، یک متخصص فیبرشناس در دانشگاه تورنتو میگوید: فیبر اثر سودمندی در پیشگیری ابتلا به سرطان روده دارد". و رشته ماکارونی، برنج و سایر غلات میتوانند جانشین غذاهای حیوانی، بخصوص گوشت قرمز، که خطر ابتلا به برخی سرطان ها را افزایش میدهد، باشند. «ادوارد جیووانووچی» از دانشگاه پزشکی هاروارد میگوید: مردانی که هفته ای پنج وعده و یا بیشتر، گوشت قرمز را به عنوان غذای اصلی مصرف میکنند،چهار برابر بیشتر از کسانی که کمتر از یک بار در ماه گوشت قرمز میخورند، در معرض خطر ابتلا به سرطان روده میباشند. همچنین در تحقیقات وی بر روی ۵۰۰۰۰ مرد، نشان داده شده، افرادی که مصرف گوشت قرمز زیادی دارند، دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند. این تنها یکی از تحقیات است. «لورانس کوشی» از دانشگاه مینسوتا میگوید:شواهد کاملا محکمی درمورد رابطه گوشت قرمز و احتمال بالاتر ابتلا به سرطان روده و احتمالا سرطان پروستات وجود دارند.. حتی به نظر میرسد مصرف اندکی گوشت قرمز، خطر ابتلا به سرطان روده را افزایش میدهد. «ویلت» میگوید: "این ممکن است به خاطر مواد سرطان زا که در اثر پختن گوشت بوجود می آیند باشد، یا بخاطر میزان آهن زیاد موجود در گوشت، یا ماده ای دیگر در گوشت". نوشته شده در تاريخ چهارشنبه 1388/06/11 توسط حسام الدین متصرف
|
|